INSENTIF SHAKLEE MALAYSIA - KENAPA PILIH SHAKLEE SEBAGAI SUMBER INCOME?

Bisnes ada macam-macam jenis bisnes.
Dalam MLM sahaja pun ada macam-macam jenis company yang tawarkan macam-macam jenis insentif untuk agen-agen mereka.

So dalam banyak-banyak bisnes, kenapa ikin pilih Shaklee & terus setia dengan Shaklee selepas 7 tahun?

Sebelum ikin cerita lebih lanjut, korang kena faham dulu..bukan sistem MLM yang tarik minat ikin untuk buat bisnes Shaklee. 

Habis tu apa??

Shaklee Malaysia tawarkan lebih banyakkk lagi insentif yang boleh membuatkan mata korang terjegill dek tak percaya! 

MULTIPLE INCOME PIPELINE

Bayangkan..kita buat 1 kerja, tapi dibayar banyak kali untuk sub-sub kerja yang dah dilakukan. Sub-sub kerja yang sememangnya kita perlu buat untuk complete task pekerjaan kita. 

Contoh: 

Bekerja sebagai seorang arkitek semestinya perlu design & melukis. Ini dikira sebagai 1 income pipeline. 

Kemudian, ada bayaran lain bila kita jadi team leader. Lagi banyak team kita lead, lagi banyak income pipeline kita. Bila team kita perform, dapat pula bayaran lain! 

Dan income-income sampingan ni bukan sekadar one off sahaja tau.. Semua income ni akan sentiasa dibayar setiap bulan bila kita konsisten & akan ditambah bila kita upgrade performance kita!

Best gila kann??

Dekat office korang kerja kuat mana pun, gaji cenggitu jugak setiap bulan. Paling kuat, dapat bonus hujung tahun dengan Hari Raya. 

Siapa nak bayar berlapis-lapis tapi kerja buat 1 kali aje? Hahahaha..Shaklee la! 


SIAPA BUAT LEBIH, DIA PASTI DAPAT LEBIH.
SIAPA HEBAT, DIA PASTI NAIK PANGKAT.

Kalau korang perform dalam office biasa, dapat apa? jamuan makan-makan? Kalau bernasib baik setelah berusaha bagai nak rak siang malam berbulan-bulan, boleh naik pangkat. Itu pun korang kena bersaing dengan ramai rakan sekerja untuk dapatkan position tu.

Kalau buat bisnes Shaklee, siapa buat lebih, dia PASTI DAPAT LEBIH. Siapa yang hebat, dia PASTI AKAN NAIK PANGKAT. 

Takde soal nak kena bersaing dengan sesiapa untuk dapatkan pangkat. Semua orang boleh jadi bos dalam organisasi dia sendiri!

PAYSLIP SHAKLEE 

Kalau dalam office biasa, setiap layer kerja dapat duit sampingan tu dah lain macam.. 'Duit kopi' orang panggil 😬 Yang tu haram okeh! 

Tapi dalam Shaklee, semua tambahan income ni akan tersenarai dalam payslip bulanan Shaklee kepada kita.

Payslip ni pula boleh digunapakai kalau kita nak buat loan dengan bank untuk beli rumah atau kereta juga ya! 

Yess..jangan taktau, payslip Shaklee sangatlah laku di mana-mana bank seluruh Malaysia. Itu menandakan betapa kukuhnya syarikat Shaklee di Malaysia ni.
Nah..setakat ni aje pun dah best gila kann?? 

Tapi korang jangan terkejut, sebab ada banyakkk lagii yang Shaklee akan bagi dekat kita kalau kita sentiasa perform dalam kerja kita!

KONSEP BONUS 3C SHAKLEE 
( CASH, CAR, CONVENTION)

Selain daripada untung runcit yang tinggi (sehingga 33% per product), Shaklee ada bagi tambahan CASH BONUS. Cash bonus ni pula ada macam-macam peringkat.

▶️Personal Bonus
▶️Leadership Bonus
▶️Rank up Bonus
▶️Infinity Bonus

Peringkat paling bawah ialah PERSONAL BONUS. 

PERSONAL BONUS - (income pipeline no.1)


Bonus ni dikira daripada setiap produk yang kita berjaya jual. Bonus diambil dari 5% hingga 21% daripada jumlah nilai jualan. Makin banyak yang dijual, makin tinggi nilai bonusnya. 

Tapi, syarat untuk dapatkan segala insentif Shaklee ni ialah semestinya dengan menjadi ahli Shaklee terlebih dahulu. RM35 sahaja yuran keahlian Shaklee.

Setiap SID (Shaklee Independent Dsitributor) layak untuk dapat Personal Bonus ni walaupun dia membeli hanya sebagai pengguna. Semua yang berdaftar sebagai ahli Shaklee akan automatik digelar sebagai SID, walaupun kita tak menjual. Asalkan capai minimum amount 5% tu, kita akan layak untuk dapat Personal Bonus. 

Contoh: 

Adeena beli 6 Set Promo Rahmah A (ESP + Vitamin C) dengan harga RM99 (25uv) setiap set. Setiap set untuk dihadiahkan kepada setiap 1 orang ahli keluarganya yang masing-masing ada masalah berat badan & imun rendah.

UV terkumpul untuk Adeena ialah sebanyak 150uv. Iaitu jumlah minima untuk dapatkan Personal Bonus.

Jumlah belian x % = Personal Bonus
RM594 x 5% = RM29.70

Jadi, walaupun hanya membeli sebagai pengguna, Adeena dapat pulangan sebanyak RM29.70!

Bonus ni akan terus dimasukkan ke dalam akaun bank kita pada 14hb. 

Kalau next month Adeena beli produk Shaklee lagi, kiraan yang sama akan digunakan untuk kira berapa banyak Personal Bonus yang Adeena layak dapat.

Nahh..ini purata Personal Bonus yang akan diterima untuk setiap rank dalam Shaklee. Semestinya bila makin tinggi rank kita, makin besar networking kita. Jadi makin tinggi income Personal Bonus kita!


LEADERSHIP BONUS - (income pipeline no.2-6)

Leadership bonus ialah bonus yang kita akan peroleh bila team dibawah jagaan kita berjaya melepasi takat-takat bonus yang Shaklee tawarkan. Ada 6 lapisan downline yang kita akan dapat peratusan daripada performance mereka. 

Sebenarnya 6 lapisan ini ialah daripada 1 line. Jika ada 10 line di bawah seliaan kita, akan ada 60 income pipeline berbeza untuk kita! 


RANK UP BONUS 

Rank up Bonus ialah satu-satunya one off bonus yang kita akan dapat setiap kali kita naik pangkat.

Ada 7 pangkat semuanya dalam sistem Shaklee. Paling rendah ialah Supervisor dan paling tinggi ialah Master Coordinator.

Lagi tinggi kita naik pangkat, lagi tinggi jumlah bonus yang akan diterima. Shaklee akan tetapkan jumlah bonus yang berbeza setiap tahun untuk Rank Up Bonus. 


INFINITY BONUS

Haihhh..dengar nama bonus pun dah teruja kann?? 😆

Infinity bonus ialah insentif untuk team leaders peringkat pertengahan dan lebih tinggi untuk terus membina organisasi mereka melebihi layer ke-6.

Haa..bonus paling best semestinya untuk leaders yang hebat-hebat sahaja ya! 

Bonus Infiniti diperolehi setiap bulan sehingga 1.5% ke atas volume SEMUA Pengedar dalam team kita berdasarkan pangkat kita dan pangkat leader kita - bermula dengan pangkat Coordinator.

Contohnya kalau team kita dapat buat sale RM1juta untum bulan tu, kita akan dapat 1.5% daripada RM1 juta tu. 

CAR BONUS

Tuu diaa.. banyak gila insentif Shaklee kan? Tapi ikin baru cerita pasal cash bonus aje tu. Ada lagiiii bonus lain nii! 

Antara bonus yang paling masyukkk ialah CAR BONUS! 


Tapi berbeza dengan syarikat-syarikat lain, Shaklee tak menawarkan seketul kereta untuk kita. Instead, Shaklee akan BANK IN DUIT SETIAP BULAN.

Jumlah bonus berbeza mengikut performance kita. Paling rendah ialah RM800 sebulan dan boleh mencapai sehingga puluhan ribu sebulan! 

CASH!
Kiranya duit tu akan digunakan untuk bayar downpayment kereta nanti la. Kita boleh pilih kereta apa kita nak. Tidak ada specific brand atau perlu letak logo Shaklee di mana-mana pada kereta. Kita bebas nak buat apa dengan kereta tu.

Tapi Shaklee tak menghadkan duit itu digunakan untuk beli kereta sahaja. Duit tu kita boleh gunakan untuk keperluan kita yang lain. Nak simpan sahaja pun boleh!


CONVENTION BONUS

Bila sebut pasal convention, mestilah melancong kann 😍 Tapi convention ni pun bukanlah setiap bulan dapat. Amboiii sangat kannn 😂

Setiap tahun hanya ada 2 kali. International & regional. Regional ni selalunya dalam lingkungan South East Asia la. Tak pernah lagi Shaklee bawak melancong dalam Malaysia sahaja 🤭

International pula ada 2 jenis. Iaitu Umrah untuk yang beragama Islam & melancong ke negara² pilihan setiap tahun. Negara pilihan ni pula akan diselang-seli dengan Convention Shaklee di US. 

Contohnya, kalau tahun ni jalan-jalan ke Switzerland, tahun depan akan ke Convention Shaklee di US. Kemudian next year jalan-jalan lagi ke Turkiye pula. The next year akan kembali ke Convention Shaklee di US.

Setakat yang ikin dah join Shaklee ni, Shaklee dah pernah bawak leader-leader Shaklee ke Switzerland, naik cruise termahal di dunia merentasi Mediterranean Sea & Jepun. 
Tahun ni Shaklee akan bawa ke Korea you alls! 😍 Annyonghaseo Saranghe lah kita ramai-ramai nanti! Hahaha 😆
Dan paling best, kalau ikut melancong dengan Shaklee ni bukan cikai-cikai backpackers style okeh..! Semuanya 5 star!

Shaklee akan pastikan kita dapat the best treatment they can afford. Siap akan hantar staff dulu untuk riki & pastikan itulah yang terbaik bagi penerima Shaklee Convention Bonus. Bukan pakai booking online sahaja ya! 
On top of that, Shaklee akan bagi duit poket untuk berbelanja dekat sana sekali tauuu.. Kalau ikut apa yang orang lain pernah experience, duit poket tu tak sempat nak dihabiskan pun! sebab banyakk!! 

Kenapa banyak? sebab makan minum semua dah free dah.. Transport pun free.. Nak masuk museum bagai pun free. Eh dah tu ko nak pakai duit untuk apa? Hehehe..shoppinglah!

 
Then, ada lagiii.. luggage bag pun dapat juga.. 1 besar & 1 kecik FREE! 😄 Korang kena standby baju sendiri ajelah nanti. 

Nak bawak extra pun bolehh! Tak payah risau tak cukup tangan nak bawak. Sebab staff Shaklee akan uruskan semua luggage kita. 

Korang lenggang kangkung vogue de vas bergambar macam CheTa aje 💃 Belakang camera, beg luggage menggunung orang lain angkat 🤣

Haaa..amacam? Dah berangan sampai mana dah tu? Hehehe.. 🤭

Hmm..actually ada banyak lagi nak cerita pasal insentif Shaklee ni. Ada award segala macam award. Tapi ikin cerita tu another time lahh. 

Macam mana nak dapatkan setiap bonus pun ikin akan cerita lain kali. Kalau tak, panjang sangat nanti 😆

Until next sharing.. Bye!

Ohh..Jomlah join ikin under Team NUR. Kita buat Shaklee sama-sama 😃 Ikin & upline ikin akan guide korang sampai kita sama-sama layak semuaaaa bonus yang Shaklee tawarkan 💪

Klik aje dekat sini untuk daftar dengan ikin.

❤️,
Shikin Shams


#shikinshaklee
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023

Comments