PENGEDAR SHAKLEE WANGSA MAJU, LEMBAH KERAMAT & SG. BULOH


Hahaaa..kenapa 3 tempat berbeza? Sebab di situlah hidup ikin selalu berlegar-legar 😂 Maka, di mana ada Shikin, di situ ada Shaklee! 

Seperti entry sebelum ni, korang semua dah sedia maklum ikin memang dah amalkan supplement Shaklee sejak 28 tahun yang lalu. Tapi pengalaman bisnes Shaklee hanya bermula pada tahun 2017. Iaitu selepas ikin melahirkan anak ke-3.

Gambar ni waktu ikin hadir ke kelas coaching di rumah mentor. Siap bawak rombongan adik, kakak ipar, anak², anak sedara semua 😂 Tuu..anak ikin yang no.3 yang pakai seluar pink yang adik ikin tengah dukung tu. Baru 5 bulan kot masa ni 😄

Sedar tak sedar, keinginan yang pada mulanya hanya saja² nak explore cabang baru untuk invest duit, dah jadi pekerjaan tetap no.2 selepas kerja hakiki sebagai seorang arkitek. 

And I'm loving it!


PENGALAMAN BERNIAGA 

Berbekalkan ilmu bisnes yang dituntut daripada mentor ikin, Master Hj. Roslan Ghazali & Master Umi Faezah serta ilmu nutrition daripada Shaklee, ikin melangkah dengan yakin ke dunia bisnes Shaklee.

Pejam celik, dah 6 tahun rupanya ikin jadi pengedar Shaklee secara offline di area Wangsa Maju, Lembah Keramat & Sg. Buloh dan online di seluruh negara. 

Membina team, yang dulunya diberi nama Ace Group, telah di rebrand kepada NUR Millionaires.

Alhamdulillah saban tahun, bermula daripada seorang yang buta bisnes, ikin berjaya kembangkan bisnes dan team serta semakin matang dalam selok-belok perniagaan. 

Tipulah kalau kata semuanya smooth sahaja. Naik turun tetap ada. Itu lumrah bisnes. Tapi semangat untuk terus berjuang tu mesti sentiasa tinggi. Itulah yang akan membezakan antara yang berjaya atau tidak.

Susah payah angkut anak ke sana sini memang biasa.. tapi ikin tak nampak semua tu sebagai halangan untuk teruskan perjuangan.

Dan yang paling penting, ikin enjoy sharing kebaikkan Shaklee kepada semua. My happiness is when other people gain benifits from my sharing, and that makes them happy too! 😍

Shikin situ, sana, sini..bersama Shaklee 💕


SHIKIN SHAKLEE

"Ohhh..ini Shikin yang jual Shaklee tu ya?" 

Kata makcik yang ikin baru jumpa waktu majlis rumah terbuka kariah masjid di AU5C Lembah Keramat.
Branding 'Shikin Shaklee" dah bertapak lebih 6 tahun di area Lembah Keramat, Wangsa Maju & Sg. Buloh ni, sampai orang boleh kenal 'Shikin Shaklee' dulu sebelum kenal Shikin Shamsuddin 🤣

Alhamdulillah Allah kurniakan customer² dikalangan orang yang baik² & senang untuk berurusan. Maaf tak muat nak letak semua. Ikin letak gambar mana yang ada dalam phone aje ya.. 😄

Alhamdulillah..syukur atas segala nikmat yang Allah telah kurniakan 🤲

Bila jumpa sahaja ikin, ramai yang terkejut ikin ni sebenarnya ibu kepada 4 orang anak. Sebab luarannya persis anak dara. 

Sampai ada yang tanya², "Ini ke anak Hj. Shamsuddin yang belum kawin tu?" 🤭 

Hahahaha..bukan ikin cakap ya.. orang lain yang cakap. Realitinya, itulah Shaklee effect ikin yang paling ketara. Dan itu jugalah yang menjadi branding utama ikin dalam menarik customer - daripada Shaklee effect ikin sendiri.

Sebab tu ikin lebih suka untuk ajak berniaga bagi downline ikin sendiri yang dah rasa Shaklee effect masing². Daripada pengguna kepada penjual. Supaya sharing kita lebih telus daripada hati. Bukannya dihafal atau dibuat².


PENGEDAR SHAKLEE WANGSA MAJU, LEMBAH KERAMAT & SG. BULOH

Ada aje pengedar Shaklee yang lain di tenpat yang sama macam ikin. Tapi ikin tak risau pun dengan competition. Malah mentor ikin, antara leader Shaklee yang paling hebat di Malaysia, ada berdekatan dengan tempat ikin 😂

Chill aje.. sebab Allah dah tetapkan rezeki masing². Tugas kita hanya usaha sedaya mampu. 

Yang penting, service tiptop & barang cepat sampai 👍

Walaupun Shaklee ada menyediakan khidmat postage terus daripada online order ke customer, tapi ia mengambil masa 3-4 hari baru sampai. 

Di sinilah advantage untuk ikin sebenarnya..sebab keberadaan ikin yang sentiasa dekat dengan branch Shaklee. 
Jadi, bila ada order sahaja, ikin boleh terus order melalui whatsapp kepada branch dan terus dapatkan produk pada hari yang sama. Jadi customer pun boleh dapat barang pada hari yang sama! 😃 

Lebih pantas kan?

So korang kalau ada di area Wangsa Maju, Lembah Keramat & Sg. Buloh, nak produk Shaklee dengan cepat, boleh contact ikin ya.. klik aje dekat sini dan korang akan terus ke pautan whatsapp ikin 😃

Ok..jumpa lagi di entry yang lainnn.. Bye! 

Stay safe, stay healthy.

❤️,
Shikin Shams 

#shikinshaklee
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023
#NUR✨
#shakleewangsamaju
#shakleelembahkeramat
#shakleesgbuloh




Comments